Saturday, January 24, 2009

8 Bulan ++

New Baby..8 Bulan ++..

Debaran semakin terasa..usia kandunganku telah pun masuk 8 bulan lebih.. Baby pun semakin kuat bergerak. Lebih-lebih lagi dengan keadaan ku sekarang yang hidup merantau. Kejap di Terengganu, kejap di N9. Dua hari yang lepas date appointment aku selanjutnya. Tapi mengenangkan kami di N9, kami mengambil keputusan untuk buat check-up di hospital yang kami pilih untuk bersalin. Mengikut kakakku yang duduk di N9, kat sana tak ramai doktor perempuan bahagian O&G. Tapi ada seorang doktor Perempuan, Islam yang dia kenal, Dr.Intan tapi tak pasti di hospital mana. So aku dan hubby pun 'try n error' jer la ke hospital swasta yang ada di sana. Hospital Specialist Senawang..bukan. Hospital Specialist Seremban..bukan. Hospital Colombia Asia..ya. Akhirnya jumpa juga. So aku pun wat check-up baby di situ sekaligus membuat booking untuk bersalin di sana ber'doktor'kan Dr.Intan. Insyaallah, jika ditakdirkan aku bersalin di N9. Tapi jika anak kedua ini ditakdiran menjadi anak 'Terengganu' lagi, aku memilih untuk bersalin di Pusat Bersalin yang sama dengan anak sulungku. Alhamdulillah keputusan check-up semuanya ok. Baby pun dah boleh nampak dengan jelas. Aku berasa teramat bersyukur semasa melihat babyku di skrin. Perasaan seperti ketika aku mengandungkan baby sulungku kembali lagi. Betapa besarnya kebesaran Allah, satu lagi nyawa ada di dalam perutku. Tiba-tiba aku rasa sebak. Entahlah mengapa. Mungkin juga aku risau. Aku berserah kepada Allah untuk menentukannya.

Cuti Raya Cina ni aku balik Terengganu, so bolehlah aku booking kat sini pula. Itu semua hanya perancangan saja. Takut nanti sakit di tempat lain pulak. Hehehe.. aku redha di mana sahaja aku bersalin, janji semuanya selamat. Doakan saya ya teman-teman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''