Thursday, January 22, 2009

Mari Kita Fikirkan

Fikir-fikirkanlah...

Sejak akhir-akhir ini kita sering mendengar di Media, melalui kiriman SMS, kiriman email tentang hasil dari jualan barangan yang disalurkan bagi membantu bani Israel dalam menyerang umat Islam. Apakah hanya dengan memboikot pembelian barangan tersebut dapat membantu umat seIslam kita di Palestin?? Adakah tindakan kita menyebarkan maklumat tersebut melalui sms dan email berhasil sedangkan ada pihak-pihak tertentu masih mengiklankan barangan jualan mereka?? Di mana silapnya dan di mana kesungguhan sebenar??
Fikirkanlah..

Kita juga sering melihat di Media Elektronik dan Media Cetak, pelbagai pihak membuat demonstrasi, berkumpul beramai-ramai sambil menjerit-jerit mengecam tindakan rejim Zionis kemudian bersurai, sedangkan bani Israel sedang ketawa gembira melihat umat Islam dibom seperti menyaksikan pesta bunga api. Kenapa kesempaan berkumpul beramai-ramai itu tidak di buat sembahyang hajat dan berdoa mohon kepada Allah agar dapat mengurangkan beban yang ditanggung saudara seIslam kita di Palestin. Bukankan ia lebih bermakna. Sesungguhnya Allah itu maha berkuasa.
Fikirkanlah..






dari kiriman email seorang teman..diharap dptlah samala2 kita renungkan sejenak...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''