Wednesday, June 10, 2009

Al-Fatiha...

Pergimu Takkan Kembali

Tanggal 3 Jun 2009, Bersamaan dengan hari Rabu, jam 21.00 ++ di Hospital Ampang, nenek ku Hj. Aton bt. Hj. Rais telah selamat kembali ke Rahmatullah. Pemergian yang tak di sangka itu telah menyentap seluruh ahli keluarga. Tangisan bonda tak terkata tatkala mendapat berita pemergian bondanya yang tersayang. Aku sekeluarga yang baru pulang dari percutian di Pulau Redang bersyukur kerana kami telah berada di Senawang ketika itu. Malam itu, hubby terus ke Kundang, rumah nenek untuk menyedekahkan bacaan Yasin. Aku hanya melawat pagi keesokkannya memandangan kami mempunyai anak yang masih kecil. Keadaan tidak sesuai, pasti ramai sanak saudara berkumpul di Kundang malam itu. Allahyarhamah sememangnya rapat dengan kami adik beradik. Setiap kali pagi raya, pasti kami akan berkumpul di rumah di mana nenek berada. Kali terakhir aku menatapi nenek sebelum pulang ke Terengganu. Kini hanya kenangan yang tinggal antara kami dan nenek kerana kita berada di alam yang lain. Akan ku simpan elok-elok cincin pemberian nenek sebagai hadiah perkahwinanku. Hari ini genap 7 hari pemergian nenek ku tercinta. Entah mengapa semalam aku teringat-ingatkan nenek. Rindu mungkin..?? Semoga Allah mencucuri rahmah ke atas rohnya.
Al-fatiha....


4 comments:

Suziey Ahmad said...

takziah zueyie..al-fatihah utk nenek..semoga arwah ditptkan dikalangn org yg beriman dan mndapt keredhaan Allah..amin..sabar ok..

eriey said...

alfatihah..utk nenda tercinta..sedih pemergian org tersayang..sabo yer..mg nenda d tempatkn d kalangan org2 yg beriman..amiin.

iu rf said...

takziah zue.. semoga nenek zue ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..

banyakkan bersabar zue..
setiap yg bernywa pasti akan kembali...sedey..

♥ Darina Shower Scrub said...

suziey , eriay, wid : terima kasih kengkawan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''