Thursday, April 5, 2012

Anakanda stay up..rajinnyer..

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

بسم الله الرحمن الرحيم

 Posing-posing.haritu jadi spiderboy..harini jadi chetah..pastu jadi stich..pasni apa pula agaknya..

5 April,
Jam menunjukkan sepuluh minit sebelum pukul 2.00a.m. Amirrullah kejap-kejap gerak..kejap-kejap gerak. Cam gelisah jer..Awatlah anakanda ni.. tkkan nk stay up teman abah wat keje kot. Disebabkan bunyi rengekkan anakanda yg kerap menyebabkan kakak terjaga. So ibuZu pun ambik keputusan bawa anakanda Amirrullah ke living area. Tv masa ni tak tutup lg coz abah tengah buat keje. Tiba-tiba...Bulat bersinar mata anakanda nampak cahaya tv. Sudah..nak berjaga ke ni?? Ibu dah ngantuk giler sampai selsema-selsema ni.. Akhirnya..bila ibuZu letak je anakanda dr dukungan...laju jer main. Siap gelak-gelak main sorang-sorang. Nampaknya tk tidolah ibuZu. Bila letak dalam walker, satu rumah dier jelajah. Siap main lari-lari dengan abah. Hilang ngantuk abah. Leh abah sambung wat keje degan segarnya..hehe. Puas duduk dalam walker, anakanda turun sambung main kat atas lantai pulak. Oh ye..Amirrullah sekarang dah pandai naik turun walker sendiri. Subhanallah...bijak-bijak. Pukul 5.20a.m anakanda mula menunjukkan tanda-tanda mengantuknya. Aku tepuk-tepuk je..seminit dua lps tu tido. Selalu nak tido mesti nak gayut..kali ni mudah je tido. Ngantuk benarla tu. Jap lagi dah nak subuh, tunggu subuhlah baru tido. Takut terlajak pulak nanti. Alahai..macam-macam ragam anak-anakku ni..sayang sangat kat anak-anak ibu..mmuuaaarrhhh.  

Anak-anakku..
Hidup ini bagaikan sebuah titian yang perlu dilalui oleh setiap insan di dunia ini. Oleh itu merentaslah di titian yang teguh yang dibina dari kayu kayu keimanan yang kukuh.

-sumber:laman nirani-  

2 comments:

AkmaFaizal said...

Sekali skala peneman ibu n abahnye...hehe

Zue, thanks sudi bertanya kabar...aku dh preggy nk masuk 7 bln, ko bila plak? hahaha

zueyie said...

Aku bakal menyusul..insyaallah..:)..semoga semuanya selamat..Amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''