Monday, April 2, 2012

Fikir sebelum berkata??

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

بسم الله الرحمن الرحي

Atau (selalunya) berkata baru fikir??


Suatu hari...

x : zue, smlm aku contact y..dia kirim salam kat ko. Y kata lama tk dgr cite ko. aku suruhlah Y buka blog ko klau nk tau cite ko. Pas dia tgk blog ko, Y kata ko ni poyolah.  

me : (no komen, just smile)

----------------------------------

Aku tak kisah pun apa org nak kata sebenarnya. Cuma aku pelik perlukah 'dorg' cakap mcm tu.
Ni bukan kali pertama. Pernah gak lps 'org' tgk blog aku 'org' kata aku syok sendiri.
Pernah gak 'org' kata.."klau setakat up-date setahun sekali baik tutup je blog tu".
Dan pernah juga org fikir aku nak menunjuk2 di blog (wlpn 'org' tu tk ckp direct tp faham2lah)
Tapi..ada aku kisah..aku tk ambik port sgt pun sbnrnya..

Tujuan aku berblog bkn utk memenuhi kehendak 'org' ..
cuma sekadar berkongsi cerita dengan family..
dan kwn2..(yg mna nk tahu psl aku)..
dan sbg kenangan di masa akan dtg...

Tapi itulah manusia..selagi kita bergelar manusia, memang tidak pernah lari dr kesilapan..

Last but not least..
"Sharing is caring.. respect each others.."

wassalam..


2 comments:

Ibu Aqmar said...

adeh...ni blog Zue ke blog dia? suka hatilah nak poyo ke dak..nak update ke dak..apa dia tak tau ke blogger2 tegar tu lagi poyo..klau tak poyo takdenye derang follower ramai n making money pun berkoyan2...thanks to him/her, tak pasal2 Zue dpt pahala free..hehehe :)

♥ Darina Shower Scrub said...

betul..betul..betul..
alhamdulillah..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''