Saturday, October 11, 2008

Baby Ticker

Check-Up selepas raya.....

Baru-baru ni aku pi wat check-up. Alhamdulilla baby semua ok, cuma aku jer kurang ok sikit. Check darah kali ni hb bawah 11.0. Alamat kene sticker hijau la. Aku dinasihatkan jangan tinggal makan ubat, banyakkan makan dan rehat. Anakanda pun kecik lagi sekarang, kepada mereka yang jaga anak sendiri tu mesti faham keadaan aku. Banyak manalah sangat masa nak rehat klau ada anak kecik ni. Aku tak risau sangat pasal rehat-rehat ni, biasalah dah jadi ibu.






Mak aku pernah berkata "kita ni bila dah jadi isteri + ibu, mana ada masa nak lepak-lepak. Tapi jangan sesekali merungut,wat tanggungjawab tu dengan ikhlas dan gembira, mesti kita tkkan rasa letih atau penat. Kita akan rasa masa tu cepat jer berlalu. Itulah kelebihan menjadi seorang isteri+ibu." Yela, mak aku dah berjaya menjaga kami 7 beradik dari dulu sampai sekarang. Tanpa sekali pun aku dengar dia merungut. Malah klau balik umah Mak sekarang ni pun, mak akan tanya "nak makan apa?". Nanti mesti mak aku akan masakkan. Itulah hebatnya bondaku...

Sekarang ni aku tengah berusaha menaikkan hb blood ku. Aku dah tambahkan pemakanan dan cuba banyakkan minum susu (kadang-kadang hehhe). Harap-harap next month check takde masalah lagi. Sekarang kandunganku berusia lebih kurang 20 minggu @ 5 bulan. Kejap jer rasa. Perut pun dah mula nampak. Berbunga-bunga rasa dihati. Chewahhh.. Teringat lak masa first time mengandung...


.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''