Tuesday, November 25, 2008

Perjalanan dari Simpang Pulai -> Terengganu

Perjalanan dari Simpang Pulai ke Kuala Terengganu melalui Cameron Highland


Kat sini aku nak bagila panduan serba sedikit kepada sesiapa yang ingin ke Terengganu dari Simpang Pulai melalui Cameron Highland. Hopefully dapatla bantu mereka-mereka yang memerlukan... klau ada kekurangan tu harap maaf la yer. heheh :D.. especially chua yang me 'request'. Enjoy your journey.

Dari Simpang Pulai (ikut Simpang Pulai,jangan ikut Tapah) -> ke arah Cameron Highland -> Sampai Simpang 3 Cameron Highland, terus (jangan masuk Cameron Highland) -> Pos Blau -> jumpa Simpang 3 T, ke kanan -> Sampai jumpa Simpang 4 (sebelah kiri ada jambatan), ke kanan -> Jumpa Kompleks Polis Gua Musang (selepas Kompleks Polis ada simpang ke kiri, ke kiri) -> Landmark pertama: Sebelah kanan ada Petronas, terus -> Sampai Simpan T (ada trafic light), ke kiri -> Terus, ambil lane kanan -> Landmark kedua: Balai Bomba di sebelah kanan, terus -> Jumpa Sekolah (Selepas sekolah ada trafic light, ke kanan) -> Sampai Simpang Sg.Aring, ke kanan (Masuk Felda Sg.Aring) (anda akan jumpa Pos Pengawal Felda) -> Sampai Simpang yang besar, ke kanan (Jalan besar dan baru) -> Susur ke Tasik Kenyir (Kat sini anda akan jumpa Safari Gajah,bolehla singgah kalau nak) -> Sampai keluar jalan utama (Kuala Berang) -> Ke Kuala Terengganu (Kat sini dah ada label, ikut label ke Kuala Terengganu)

Panduan:
1. -> : terus
2. Kuala Berang tu dah masuk Terengganu la tu.


ps: kalau ada pembetulan, silalah bgtau.


.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''