Friday, August 14, 2009

Anakanda Ashiilah dan Cekak Mickey Mouse

Ashiilah dah sunat










Tak lama lagi anakanda Ashiilah dah nak masuk 6 bulan. So sebelum Ashiilah mencecah usia 6 bulan, aku nak cite sikit perihal anakanda Ashiilah ketika berusia 5 bulan++. Sekarang anakanda Ashiilah dah anak dara. Hehe..Almaklumler masa inject 5 bulan aritu, Ashiilah disunatkan sekali. Akhirnya sunat juga anakanda setelah ditunda-tunda. Nak wat camner, banyak kekangan-kekangan di luar jangkaan yang berlaku. Sekarang Ashiilah dah kenal ibu, bila ibu hilang jer dari pandangan, dia mulalah uwekkkkeekkk.... Bila ibu tunjuk jer muka, Ashiilah senyap..siap senyum-senyum lagi. Nasib baiklah rumah kecik, ibu kat dapur pun Ashiilah leh nampak. Kalau tak, tak terbuat ibu kerja rumah. Sekarang Ashiilah dah meniarap, dah mengundur dan suka benorlah main air liur. Makin gugurla rambut ibu. Anakanda Ashiilah pun dah mula angkat-angkat bontot, angkat-angkat badan, nak merangkak la tu. Makin jauhlah penjelajahan Ashiilah nanti. Sekarang ni yang baru meniarap pun abis ruang tamu diterokainya. Golek sana, golek sini macam bola da.. Kat atas tu gambar Ashiilah sewaktu berusia 5 bulan++. Ada perubahan tak? Makin bam-bam kan? Biasalah... anak ibu memang bam-bam, ibunya jer yang makin kus-kus..hehe.:D

Semoga anakanda Ashiilah dapat membesar dengan sempurna dan sentiasa dilindungi Allah. Aminn..


3 comments:

iu rf said...

waduh3... zue... kangen betul ngan bb sorang ni.. besarrr & sihat dah dier... anakanda amrullah maner yerr...ehehehe..

sejibik mcm zue eaa ashiilah nihh...:D

zueyie said...

dah kite ibunya mestila mcm ibunya, klau mcm wid??pelik lak nanti..heheh:D

iu rf said...

kalau mcm wid pun comel gak..kihkihkih.. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''