Wednesday, November 16, 2011

Alahai pencuri...

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

بسم الله الرحمن الرحيم

 gambar from google sekadar hiasan

Geram jer rasa bila diingat-ingatkan balik. Memandangkan aku tinggal di rumah takde tanah, aku adalah menanam pokok daun kunyit dan pokok limau nipis dalam pasu. Aku letak kat tangga nak naik rumah. Bukan apa, mudah nak masak. Kalau tak, tiap kali nak masak tomyam kene beli, nak guna sehelai dua je. So aku pun ambil inisiatif bercucuk tanam di dalam pasu. Alhamdulillah menjadi..subur. Baru jer lebih kurang 3 bulan aku bela, aleh-aleh kene curi raya haji baru ni. Aku balik dari kampung, nak naik tangga tengok pasu aku takde kat situ. Takkan pihak pengurusan ambik kot. Pasu orang lain ader je. Esok aku tanya kakak cleaner, ada nampak tak pokok + pasu aku. Dia pun tak nampak. Tapi dier kata hari Jumaat lepas ada coz kakak tu tolong siram masa dia cuci tangga. Nanti dier try tanya orang lain. Semua orang tak tau. Ada gak dorang suspek somebody tapi aku taknak la tuduh-tuduh takde bukti. CCTV plak tak cover situ. Pelik gak aku, duk rumah camni pun ada pencuri. Kalau nak untuk masak, petik daun jela. Ni ngan pasu-pasu aku dier rembat. memang aku tak halal sapa yang ambik ni. Panas seh...!!!!

2 comments:

AkmaFaizal said...

sabo2...hehehe...agak2lah kan..menda tu nak wat jadi bahan masakan. mean jadi darah daging kite..klau dah tak halal dah jadi lain plak..

zueyie said...

klau dah jahat tu payah nak ckp..kankankan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''