Wednesday, May 13, 2009

Nurul Ashiilah 2 bulan

Ashiilah First Time Disuntik

Hari minggu ni Ashiilah berusia 3 bulan. Sebelum Ashiilah berusia 3 bulan, entry kali ni aku nak cerita sedikit kisah Ashiilah ketika berusia 2 bulan dan Amrullah 1 tahun 8 bulan 2 minggu pada ketika itu.










(Kiri) Baru lepas mandi untuk bersiap nak pi klinik. Sejukkk... (Tengah) Dua beradik dah bersiap sedia untuk ke klinik. Macam gembira jer. Tak tau nak kene inject..hehehe (Kanan) Ashiilah nampak cool jer . Melepakkan diri nak tido lepas kene inject.

Kami ke klinik Sri Indah, Gombak (klinik kawan kakakku, kira tolong kengkawan la nie). Pada usia Ashiilah 2 bulan, berat = 4kg (naik 1.55). Kata doktor ok. Ashiilah diberi 2 suntikan sebab masa 1 bulan Ashiilah tak inject. Menurut doktor memang ada hospital swasta yang hanya memberi suntikan pada usia 2 bulan. Jenis ubat yang digunakan berlainan dengan hospital gomen. Aku hanya mengikut jadual yang diberi oleh CAMC, tempat di mana Ashiilah dilahirkan. Takpelah, doktor kata takde kesan mudarat, ikut mana-mana pun boleh. Sian Ashiilah diinject pada peha kiri dan kanan. Mula-mula aku berhajat untuk sunatkan Ashiilah, terpaksalah ditangguhkan ke bulan seterusnya. Pasa usia Amrullah 1 tahun 8 bulan 2 minggu, berat = 11.5kg ; tinggi = 87cm. Boleh tahan anak ibu ni, dah besar rupanya. Kalau mengikut graf perkembangan, pembesarn Amrullah normal, alhamdulillah. Hujung minggu ni Ashiilah nak kena inject lagi. Hajatnya nak sunatkan sekali. Tak tahu lagi nak pi klinik mana. Tunggu...

5 comments:

[-suziey-] said...

waaa kejap je ashiilah nk masuk 3 bln..behave je amik gambo....cute girl :)
take care zueyie...

iu said...

HEPI 2 MONTHS ASHIILAHH...

zueyie said...

suziey: tula cptjer masa berlalu kan..aqeel pun makin besar kan.. senyum selalu..:)

wid: wid pun happy selalu ngan anak3..

aleasofea said...

zue..dulu irdina pun lari time jgk masa inject..skrg pun lari lagik..patut 5 bulan 2 jarum, tapi br g cucuk utk 3 bulan..kuakuakua..

ashiiilah..naper double ii tu..explain sket..

zueyie said...

biasala ibu busy..hehehe..
oo..klinik tue tkde ubat cam sesetgh spital..1 ngan 2 bln sekali. ubat dia asing2..tu yg 2 inject tue...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
` ` ` ` ` ihikhik ` ` ` menari ` ` gelakguling ` ` ` ` ` ` ` adus ` tension ` ` ` ` ` ` ` ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ''